نمونه گیری در منزل

نمونه گیری درمنزل
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دانش بشر، تمایل افراد به بهره گیری از خدمات آنلاین بیشتر شده است. نمونه گیری در منزل یا محل کار علاوه بر صرفه جویی در وقت مراجعین، به دلیل عدم ترددهای غیر ضروری، در کاهش ترافیک و آلودگی هوا در شهرها نیز تاثیرگذار خواهد بود. آزمایشگاه گوهردشت مفتخر است، جهت رفاه حال مراجعین محترم، نمونه گیری کلیه آزمایشات تخصصی و فوق تخصصی، را در منزل یا محل کار شما عزیزان انجام دهد.

نمونه گیری در منزل امروزه بخش رو به رشدی از مراقبت های بهداشتی است که در طول پاندمی کرونا توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. در حال حاضر که حجم کارهای روزمره در حال افزایش بوده و مردم وقت کمی برای امور متفرقه دارند. وجود آزمایشگاه هایی که امکان نمونه گیری در منزل را فراهم می کنند، اهمیت خود را بیشتر نشان می دهد.

به همین دلیل. بسیاری از آزمایشگاه ها اقداماتی را برای مراجعین در نظر گرفته اند تا بتوانند در شرایط ایمن و با رعایت پروتکل های بهداشتی، نمونه گیری در منزل یا نمونه گیری در محل کار را انجام دهند.

برای افرادی که در منزل بستری هستند یا نیازهای پزشکی خاصی دارند، کسانی که فرصت حضور در آزمایشگاه را ندارند. همچنین برای کودکان و مادران باردار، گزینه‌ نمونه گیری در منزل از طریق بهترین و دقیق ترین آزمایشگاه کرج (1)، آزمایشگاه گوهردشت، در دسترس است.

این افراد می توانند با آزمایشگاه گوهردشت تماس بگیرند و از این خدمات استفاده نمایند.  برخی از آزمایشگاه ها، از جمله آزمایشگاه گوهردشت، امکان درخواست نمونه گیری را در وب ‌سایت (2) خود طراحی کرده اند، زمان‌بندی و پرداخت هزینه آزمایش در سایت آزمایشگاه امکان پذیر است.

عموما در وب سایت اطلاعات لازم برای آمادگی پیش از آزمایش برای مراجعه کننده موجود است که این امر می تواند فرآیند را ساده‌تر کند.

 برخی از مزایای کلیدی نمونه گیری در منزل عبارتند از: 
  • راحتی: این خدمت به شما این امکان را می دهد که طبق برنامه خود و بدون نیاز به تعیین وقت، از خدمات آزمایشگاهی استفاده کنید.
  • بهبود شرایط زیست محیطی: از آنجایی که مراجعین از وسایل نقلیه شخصی و عمومی استفاده نمی کنند، کاهش ترافیک و آلودگی هوا رخ می دهد.
  • صرفه جویی در زمان
  • حفظ آرامش بیمار و کاهش استرس و ناراحتی او
  • نمونه گیری در منزل برای سالمندان، کودکان، مادران باردار، افرادی که نقص حرکتی یا معلولیت دارند و افرادی که به بیماریهای نقص سیستم ایمنی دچار هستند؛ توصیه می شود.
  • دانش و توانمندسازی بیمار: بیماران در مراقبت‌های بهداشتی خود آگاه‌تر و فعال‌تر می‌شوند و مطالعه در مورد نحوه آمادگی برای آزمایش می‌تواند منبع اطلاعات جدیدی در مورد سلامت و تندرستی آنها باشد.
  • همچنین انجام نمونه گیری در منزل از ازدحام بیش از حد در آزمایشگاه ها جلوگیری کرده در نتیجه امکان حفظ فاصله گذاری اجتماعی در آزمایشگاه ها فراهم می شود.

جهت رفاه حال شهروندان گرامی، فرآیند نمونه گیری در منزل، با رعایت استانداردهای لازم و حمل و نقل نمونه در آزمایشگاه گوهردشت امکان پذیر است.

برای هماهنگی  لازم جهت نمونه گیری در منزل می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.

واتس اپ: 09226574096

نمونه گیری در منزل باید در شرایط کاملا اصولی و بهداشتی با لوله های آزمایشگاهی ضد عفونی شده انجام شود. همچنین حمل و نقل، نگه داری و جا به جایی نمونه باید با دقت فراوانی انجام شود. این کار بسیار پر اهمیت است و نقش کلیدی در نتیجه آزمایش، دارد.

در آزمایشگاه تشخیص طبی گوهردشت. کلیه خدمات مربوط به نمونه گیری در منزل بصورت غیرحضوری انجام میشود. این فرایند شامل درخواست نمونه گیری، پرداخت و ثبت و بررسی نسخه و دریافت جواب می باشد.

شما میتوانید از خدمات بیمه ای خود شامل بیمه های  پایه و بیمه تکمیلی به صورت آنلاین و بدون نیاز به معرفی نامه کتبی بهره مند شوید.  همچنین می توانید کلیه آزمایشات درخواستی خود را مانند چکاپ کلی، آزمایشات غربالگری بارداری، چکاپ بیماریهای غده تیروئید، چکاپ هورمونی، چکاپ قند و… را نیز به صورت غیر حضوری در آزمایشگاه گوهردشت انجام دهید.

انجام آزمایش در منزل را می توان به سه نوع اصلی طبقه بندی کرد:

نمونه گیری و بررسی توسط خود فرد: در این حالت کل فرآیند در خانه انجام شود. نمونه ای در خانه جمع آوری می شود و نتایج در خانه بررسی می شود. کیت تست شامل اطلاعاتی در مورد نحوه تفسیر آزمایش است. در بیشتر موارد، این روش نتایج سریعی را در کمتر از یک ساعت ارائه می دهد. مانند کیت های تشخیص بارداری که از سال 1976 در دسترس بوده و زنان می توانستند بدون مراجعه به پزشک و با تهیه کیت تشخیص بارداری و یک نمونه ادرار از بارداری یا عدم بارداری خود اطلاع پیدا کنند.

انجام نمونه گیری توسط خود فرد. این روش صرفا شامل جمع‌آوری نمونه در خانه و سپس ارسال آن به یک  آزمایشگاه دقیق است تا آزمایشگاه آن را تجزیه و تحلیل کند. نتایج معمولاً پس از پایان تجزیه و تحلیل در آزمایشگاه به صورت الکترونیکی و یا چاپی ارائه می شود.

نمونه گیری در منزل توسط پرسنل مجرب یک آزمایشگاه معتبر: در این روش نمونه گیری در منزل و توسط پرسنل یک آزمایشگاه معتبر و در شرایط کاملا بهداشتی انجام شده. سپس نمونه به سرعت و با روشهای اصولی حمل و نقل به آزمایشگاه منتقل می شود.

تجزیه و تحلیل نمونه در آزمایشگاه انجام می‌شود، در وب‌سایت آزمایشگاه پاتولوژی و ژنتیک گوهردشت امکان درخواست نمونه گیری. پرداخت هزینه آزمایش و ثبت و بررسی نسخه و دریافت جواب، به صورت کاملا غیر حضوری، فرایندهای آزمایش را برای مراجعه کنندگان ساده تر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *