نمونه گیری مایع منی برای بررسی اسپرم

نمونه گیری مایع منی برای بررسی اسپرم

توصیه های قابل ارائه به بیماران

نمونه باید پس از سه تا پنج روز پرهیز از نزدیکی یا انزال تهیه شود . نمونه هایی که پیش از دو روز و پس هفت روز از آخرین نزدیکی جمع آوری شوند، برای انجام آزمایش مناسب نیست.

وجود تب در خلال سه روز پیش از انجام آزمایش، نتیجه را تحت تاثیر قرار می دهد.

آزمایش مایع منی بعد از بستن لوله ها در مردان (وازکتومی) باید حداقل دو ماه پس از بستن لوله ها انجام شود. در طی 48 ساعت پیش از انجام آزمایش نباید نزدیکی صورت پذیرد یا مایع منی به هر علت دفع شود.

از ظرف شیشه ای یا پلاستیکی تمیز، خشک و با دهانه گشاد استفاده کنید که در دمایی حدود دمای اتاق و معمولی قرار داشته باشد و ضمنا فاقد ترکیبات دترجنت یا سایر مواد سمی باشد.

به دلیل آنکه مصرف دارو در زمان انجام آزمایش با پزشک معالج خود مشورت نمایید.

روش نمونه گیری: از طریق تحریک مصنوعی بدون استفاده از کاندوم و کرم چرب کننده و بدون استفاده از صابون و با دست کمی نمناک تهیه گردد. نمونه نباید در کاندوم گرفته شود چون کاندوم دارای مواد اسپرم کش می باشد.

باید تمامی نمونه منی در ظرف مخصوص ریخته شود. فقط قسمتی از نمونه در اختیار آزمایشگاه قرار داده شود، باعث حصول نتیجه غیرواقعی خواهد شد.

در صورتی که نمونه در منزل گرفته شود، لازم است در کمتر از 20 دقیقه و در دمای نزدیک به درجه حرارت بدن (37 درجه) به آزمایشگاه ارسال شود. این کار با گرفتن ظرف در دست فرد امکان پذیر است.

ساعت انجام نمونه گیری را بر روی ظرف ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *