آزمایش قند خون 2 ساعت بعداز غذا

آزمایش قند خون 2 ساعت بعداز غذا
آزمایش قند خون 2 ساعت بعداز غذا

توصیه قابل ارائه به بیماران

بر اساس دستورالعمل های انجمن دیابت آمریکا توصیه می شود فرد قبل از انجام آزمایش رژیم غذایی متعادل از لحاظ کربوهیدرات ( محتوی 100 گرم کربوهیدرات) داشته باشد. اگر در سه وعده غذایی که روزانه میل میکنید مقدار کافی نان و برنج موجود باشد، این مقدار قند به بدن شما خواهد رسید، در غیر این صورت می توانید از موادی مانند خرما، کشمش، نان و برنج در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

روز قبل از نمونه گیری از ساعت 6 تا 11 شب شروع ناشتا بودن خود را طوری برنامه ریزی کنید که موقع مراجعه به آزمایشگاه 12 ساعت از شروع ناشتا بودن گذشته باشد. زمان ناشتایی نباید کمتر از 8 ساعت و بیشتر از 16 ساعت باشد. مصرف آب به میزان کافی توصیه می شود.

بهتر است که نمونه گیری را قبل از ساعت 10 صبح شروع کنید و از انجام آن در ساعت دیرتر در حد امکان خودداری شود.( مگر به دستور پزشک)

در مورد مصرف دارو و یا تزریق انسولین  صبح روز آزمایش و طی دو ساعت انجام  آزمایش با پزشک معالج هماهنگ نمایید.

در طی ساعات ناشتایی از نوشیدن چای و قهوه پرهیز نمائید. نوشیدن آب در حد لازم مانعی ندارد.

پس از اینکه نمونه خون برای اندازه گیری قند خون ناشتا از شما گرفته شد، صبحانه میل نمایید. حتی الامکان صبحانه هر روزه را همراه خود آورده و در آزمایشگاه صرف نمائید. توصیه می شود که صبحانه حاوی 75 گرم مواد قندی باشد.

زمان شروع خوردن صبحانه ساعت را یادداشت کنید. نمونه گیری دقیقا 2 ساعت آمادگی اکیدا از مصرف دخانیات اجتناب نمائید، زیرا باعث افزایش سطح گلوکز خون می گردد.

پس از اتمام صبحانه، از خوردن هر نوع خوردنی و آشامیدنی خودداری نمائید. نوشیدن آب در حد لازم مانعی ندارد.

قبل از انجام نمونه گیری و در حین 2 ساعت آمادگی، از انجام ورزش سنگین و هرگونه فعایت بدنی غیرمعمول خودداری نمائید.

مصرف انسولین قبل از آزمایش ممکن است باعث افزایش کاذب قند خون شود، بنابراین توصیه میشود که در صورت مصرف، موضوع را به پزشک اطلاع دهید.

بهتر است نمونه آزمایش های ناشتا صبح اول وقت تهیه شوند.( بجز مواردی که توسط پزشک معالج یا آزمایشگاه تعیین می گردد.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *